.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بهاري نامناسب براي زنبورداران در گيلان

مسوول امور زنبورداري سازمان جهاد کشاورزي استان گيلان گفت : بارندگي هاي اخير، شرايط طبيعي را براي زنبورداري در گيلان سخت کرده است .

" حميد جهانسير" اظهار داشت : به علت ضعف شهد آوري، بهار امسال فصل مناسبي براي زنبورداري نبوده است .
وي اضافه کرد: کار زنبور عسل وابستگي مستقيم با طبيعت دارد و بيش از 99درصد فعاليت زنبور عسل به طبيعت و شرايط شهددهي و گلدهي آن بستگي دارد .
وي در همين حال اظها ر اميدواري کرد : در صورت بهبودي شرايط جوي، فعاليت زنبورها افزايش خواهد يافت که در آن صورت مي توان سال نسبتا خوبي براي زنبورداري پيش بيني کرد.
وي گفت : با شرايط فعلي زنبورداران نيازمند به حمايت هاي بيشتر هستند و بزودي شکر يارانه اي و داروي مورد نياز زنبورداران استان گيلان از طريق دامپزشکي استان توزيع مي شود.
وي اظهارداشت: سال گذشته دو هزارو 800 تن عسل توسط چهار هزار زنبوردار در گيلان برداشت شد که سال قبل از آن اين ميزان سه هزارو 700تن بود که اين کاهش توليد به دليل خشکسالي اتفاق افتاد.
وي گفت: سال هايي با بهار و پاييز پر باران و ابري نيز سال مناسبي براي فعاليت زنبورداران در استان گيلان محسوب نمي شود و تاثير منفي در فعاليت زنبورها و توليد عسل دارد.
جهانسير افزود: در سال گذشته با درنظر گرفتن پنج کيلوگرم شکر به ازاي هر کندوي عسل ، 750تن شکر يارانه اي بين زنبورداران گيلاني توزيع شد.
استان گيلان 155هزار کلني زنبورعسل دارد و به دليل داشتن مراتع ييلاقي و جنگل هاي انبوه از استان هاي با استعداد در پرورش زنبور بشمار مي رود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.487 seconds.